Hond

Zo’n vijf jaar geleden stond er ineens ‘mede eigenaar’ in een dierenpaspoort. Niet dat wij van plan waren om Floortje te laten reizen naar Chersonissos. Maar zo’n dier heeft dus een heus paspoort.
Naast de term mede eigenaar stond mijn naam. Het is een bevestiging van het feit dat ik van mijn moeder een teckel puppy had gekregen. Mijn Duitse Herder was recentelijk overleden en die zou na de scheiding van mijn ouders met ons (moeders et moi) mee verhuizen. Het voelde dus een beetje leeg, ondanks dat wij nog een teckel rond hadden lopen.

Nou is een Teckel niet het eerste hondenras waar ik zelf voor zou hebben gekozen. Sterker nog zodra ik het huis uit ben komt er een Duitse Herder!
Maar een teckel it is. Ik had de naam Floortje gekozen, want dat is super truttig maar goed naar mate je het hondje leert kennen had ik haar ook geen ‘Diesel’ of ‘AK 47’ moeten noemen. Het is nou eenmaal een soort trutje, maar wel een hele leuke.

Ik wilde dit logje even tikken omdat ik de laatste jaren echt merk dat Floortje een van mijn dierbaarste cadeaus is die ik heb mogen krijgen. De Nikon natuurlijk ook, maar daar kroel ik dan weer niet mee.
Floortje is echt mijn kleine poezenwoesjesnoesje geworden (geen uitleg voor nodig). Als ik veel van huis ben dan mis ik haar oprecht erg. En ben dan ook weer heel blij als ze mij komt begroeten met een bot wat 2x haar lichaamslengte is en hoe ze denkt soms een kat te zijn (ze knort/spint).

Floortje (aka Flod) bevalt ook goed bij de rest van het gezin, en niet alleen het gezin. Ze heeft ook het hart van mijn vriendinnen gestolen, van mijn vrienden en van mijn vriend. Ze vind zelf dat ze bij iedereen op schoot mag klimmen, om vervolgens uren lang geaaid te worden. Ja ik ben heel blij met dit: zakdoek stelende, haakjes van de handdoek afknauwende, piepende, knorrende, scheetjes latende hondje. Het zijn de kleine dingen die haar nog leuker maken dan dat ze is, zo springt ze soms zomaar de auto in (om pontificaal op de stoel te gaan zitten ”ZO IK GA RIJDEN BAASJE”), gaat ze er van door met je schoenen of ligt ze uit het niets uren op een trap trede (en al roep je naar haar dat de Duitsers komen, ze gaat er niet af).

Ik klink nu net als een moeder die 287 foto’s van haar pasgeboren kind laat zien uit vier verschillende hoeken ”Kijk eens, kijk nou, kijk kijk kijk hoe leeeeeuk, kijk hoe liev, kijk hier slaapt ze, kijk hier heeft ze krampjes (iew), kijk nou hoe fucking fluffy, ah ze lijkt zo erg op dr moeder (?)”. Maar ik ben heel blij met mijn Floor, en dat mag ook wel eens worden gezegd in de 5 jaar dat ik haar al heb.

En nu, teveel foto’s:


Ze doet zelfs een poging tot mee rekken voor het hardlopen (niet waar, ze sliep hierna verder).


Ze was zelfs uitgenodigd bij Weg Misbruikers.


En was ze understudy voor de kerstman.

Hier fungeert mijn stiefvader als hondenkussen.

3 thoughts on “Hond

  1. Aaaaw! Floortje is volgens mij net zo leuk als Juup. Die knort namelijk ook, denkt dat ‘ie af en toe een kat is. We hebben gewoon geboft met uitzonderlijk lieve teckeltjes ❤

  2. Ahww ik hou van suffe teckeltjes.. Ik heb ook zo’n rooie troetelbeer.. En t is schandalig maar t is een soort van broertje geworden.. Maar ik heb m dan ook al 17 jaar.. Geweldige blog!!

Leave a Reply

