‘De anti-schattigheid beweging’.

Hallo daar zijn we weer, ik ga weer even ouderwets ranten; lekker he.
Ik heb een probleem, ja ik val meteen met de deur in huis! Maar serieus, ik denk echt dat ik een probleem heb ontwikkeld de afgelopen jaren; ik vind lieve dingen niet altijd lief. Ook vind ik dat sommige vrouwen niet zo belachelijk preuts moeten zijn. Enfin.

Ik wilde even spuien over wat ‘koesjiekoe’ dingen; en nou heb ik stomtoevallig een eigen blog!
Mijn ‘koesjiekoe’ gehalte reikt niet verder dan (HIER KOMT HET PROBLEEM OH JONGENS HELP) Duitse Herder puppies (oke ik vind kittens ook erg lief, vooral wollige kittens).

LIEFDROLLENHONDJEMOPJEPOEPJESNOEPJEHEBBEN ENZOO

Voorbeeld 1: Ik kier het niet uit bij het zien van babies, ondanks dat ik echt moeder wil worden op een dag. Ik snap soms echt niet wat er cute aan is? Sommige zijn echt alienesque, en besides that ze huilen de godganse dag (serieus sommige moeten echt auditeren voor luchtalarm) en zijn volgens mij echt killing voor je seksleven. Er zijn dingen waar ik veel waarde aan hecht; sexytime en nachtrust.
Af en toe willen mijn ”eierstokken” ook ”rammelen” (degene die dit heeft verzonnen verdient echt een highfive met een stoel in haar gezicht, ik vind het een hele vieze en nare uitspraak en ik visualiseer ook te veel), ik vind mijn neefje te lief en als hij het over motorrijden heeft (hij is 4!) dan wil ik het liefst ook zo snel mogelijk een alienesque monstertje wat op een dag minibike gaat rijden. Bedoel met zo’n awesome moeder zoals ik moet dat toch goed komen?
Maar goed waar ik dus ook een gruwelijke hekel aan heb zijn mannen die vermoederen (wat? nou dat); laatst was ik in de ikea met Otto en ik zag in mijn ooghoek een man in een bruine corduroy broek. Hij had een kind op zijn arm met crocs. Nou kan je mij veel vertellen maar die man krijgt echt te weinig sexytime, het beinvloedt zelfs het kind; CROCS! Hoe seksloos kan je zijn? Misschien is hij er wel tevreden mee hoor (BHAHA) maar ik werd toch wel even verdrietig. Alvast mijn excuses voor de mensen die al kinderen hebben of ze nog moeten krijgen en mij een harteloze vrouw vinden

Image
SNORKIND

Sorry, het spijt me; zal ik John van dat ene programma langs laten komen met een bos bloemen en Natascha Froger? Ik zou daar eerlijk gezegd nog harder van gaan huilen dan van het beeld van een man die elke avond naast een vrouw moet liggen die hoofdpijn heeft en op internet met vrouwen af gaat spreken die eigenlijk mannen blijken te zijn waardoor hij nogmaals zijn sexytime mist en zijn mannelijkheid daar door op het zelfde niveau zit als dat van Erika Terpstra.

HIER JE BLOEMEN BOTS!
HIER JE BLOEMEN BOTS!

Dus. Ja ik wil kinderen maar beter zijn ze stil en gaat mijn toekomstige baby daddy geen corduroy broeken dragen met Crocs eronder; dan krijgt hij echt geen sexytime hoor. Maar gelukkig val ik op motorrijders en dragen die leer en zijn die 9 van de 10 keer altijd sexy (vooral de mijne!) dus is er geen sprake van een slechte kledingkeus zolang hij maar zijn motorpak aan houdt en niet op familie weekendjes wilt naar de Efteling. O, ja mijn toekomstige man mag ook geen Volvo kopen.

Dan komen we meteen bij voorbeeld 2; Burgerlijkheid.
Soms zie je wel eens van die oudere stelletjes lopen met unisex jassen aan. Op dat soort momenten zou ik willen dat ik voor altijd -3 zou hebben en nooit lenzen zou kunnen dragen. Tuurlijk is het vertederend om een oud stelletje te zien; bedoel dat is toch iedereen zijn wens? Maaaaaarrr er zijn zat stellen van in de 37 die ook unisex ANWB kleding dragen. Wat mankeert jullie mensen?
Verder vind ik burgelijkheid an sich helemaal niet leuk en wil ik ook niet super burgerlijk worden. Gelukkig heb ik een grote passie voor motoren en auto’s en kan ik schelden als een havenwerker en valt dat al buiten de checklist voor burgerlijk zijn.
Onder burgerlijkheid vallen ook:
– DE VOLVO
– Om 17:00 aan een geruit plastic tafelkleed zitten om te wachten op je gekookte aardappelen en een vleesje met jus.
– Naar een Nederlandse camping gaan in Belgie
– Kroketten en frikadellen halen in Benidorm
– Benidorm
– 24/7 samen zijn als stel.
– Kids (het gebruik van het woord kids) naar de voetbal brengen
– Magnetron maaltijden
– Lingo

En er is een verschil tussen burgelijkheid en gezelligheid. Het is gezellig om samen met je lover koekjes te bakken (daarna wel le sexytime), of om samen naar de Ikea te gaan (en die vervolgens te terroriseren), om samen een weekendje weg te gaan (vol sexytime en motorrijden en such) en dat soort kneuterige dingen te doen.

Wat nog meer in de koesjiekoe catagorie valt is iets wat ik helaas te vaak zie. Datingtips voor meisjes/vrouwen op vrouwensites. Kijk daar gaan we al de mist in, ik denk namelijk dat je pas weet wat een man wilt als je veel met mannen om gaat in plaats van er alleen maar over schrijft (don’t judge me). Maar meisjes die mannen ‘schattig’ noemen of er om heen drentelen alsof ze spontaan autistisch zijn geworden (no offence really) zijn NIET LEUK.
  Soms Vaak gaan die sites finaal de mist in, er staan dan tips voor cadeautjes in voor mannen waarvan ik denk ‘daar zou een bloemkool niet eens gelukkig van worden’. Ik snap niet dat die girly sites die artikelen nog durven te schrijven. Je moet als vrouwzijnde eerst honderd keer op je bek gaan wil je weten wat een man wilt; en alle mannen zijn anders. Het zijn hele simpele zielen; they’re either hungry or horny.
Weetje wat pas rete sexy is dames? Assertiviteit, op iemand af durven stappen en voornamelijk gewoon D U I D E L I J K zijn. Mannen houden helemaal niet van dat spelletje om te gissen of een chick ze leuk vindt. Althans, het lijkt me sterk dat mannen het leuk vinden om eerst een paar maanden om iemand heen te draaien die te verlegen is om te zeggen dat ze hem wel ziet zitten om vervolgens burgerlijke dingen te gaan doen en corduroy broeken aan te moeten doen.

Ik heb geen zin meer om ‘voorbeeld’ te zeggen maar het zal wel moeten want er komt er nog eentje: Meisjes-meisjes dingen.


Ja ik heb het gezegd, ik houd niet van roze schattige dingen. Ik houd niet van chihuahua’s met jasjes aan. Ik houd niet van meisjes die ‘THAT’S SO CUTE” uit gillen bij elke vondst.  Ik houd niet van meisjes met roze scooters. Ik houd niet van vrouwen op een roze motor. Ik houd niet van vrouwen die roze als lievelingskleur hebben.  Ik houd niet van gegiechel over seks; behalve als het gaat over hele ranzige dingen. Ik houd niet van die standaard clubjes meisjes op bruine uggs met bontjassen en Blackberry’s. Ik houd niet van meisjes die kieren bij roze prutsels voor in hun slaapkamer en bloemetjes dekbedden hebben en 2837 knuffels met namen zoals ‘Meneer Johan’ , om vervolgens wel sletterige dingen op dat schattige bedje (o nee die meisjes praten liever niet over seks, zouden ze het überhaupt wel doen?) te doen met de jongen die ze later om toveren tot huisvader.  Ik vind dat krom. Ik vind dat niet ‘koesjiekoe’. Ik snap ook niet dat mannen dit aantrekkelijk vinden.
Oja mijn roze Nike Lunarforever tellen niet mee, die hebben swag ofzo.

Oke het blijft een geniale film!

Misschien ben ik wel een apart geval. Ik weet het wel zeker eigenlijk. Maar gelukkig zijn mijn vriendinnen ook zo apart dus voel ik me een stuk minder ‘forever alone’ in mijn ‘anti koesjiekoe’ beweging.

Ik kan weer ademen, heerlijk zo’n rant.

3 thoughts on “‘De anti-schattigheid beweging’.

  1. Ik houd wel van roze *confession time* heb nu zelfs een roze *uchuchuch – nu komt het erge gedeelte* juicy couture vest aan. Maar voor de rest ben ik het met je eens. Chihuahua’s zijn gay en seks is leuk!

Leave a Reply

