Kentekens lezen met Nesquick in Tampa. (TAG)

Bij dezen weer een tag, jawel jawel! Hear hear! De ‘van 10 tot 1’ tag.

10 dingen over mijzelf 

1. Ik wil niet zeggen dat ik super geordend ben, maar alles heeft wel een plekje in ons huis. Wanneer iets niet op de goede plek ligt kan ik er ook best chagrijnig om zijn, maar negen van de tien keer ben ik diegene die dingen ergens verkeerd legt en krijgt Arie niet de schuld (ahum).

2. Ik heb een angststoornis, en dat gaat met ups en downs. En de downs zijn vrij zwaar, niet alleen voor mij maar ook voor mijn omgeving omdat ik dan minder dingen durf en mezelf dingen ontzeg en dus andere mensen ook ‘belemmer’.

3. Muziek is voor mij heel erg belangrijk. Ik kan niet tegen stilte, behalve wanneer ik een paniekaanval heb. Ik ken bijna alle songteksten van mijn eigen favoriete muziek uit mijn hoofd, sowieso heb ik op dat punt een fotografisch geheugen. Wanneer ik een nummer één keer hoor dan kan ik de volgende keer al wat dingen mee zingen. Mijn vriend verbaast zich er dan ook over dat ik (zowat) alles kan meezingen, we hebben er van de week zelfs een soort quiz over gedaan. Verder is mijn muzieksmaak erg breed maar word ik het meest blij van hardrock en jaren ’80 muziek. Ik kan emoties van nummers goed oppakken en teksten raken me ook echt. Vandaar dat top 40 nummers mij niet veel doen.

4. Toen ik zes was ben ik van de trap afgesprongen en heb toen mijn rug gekneusd. Mijn moeder dacht dat de stofzuiger viel en kwam de eerste paar minuten niet kijken. Volgens mij vond mijn broer mij, maar dat weet ik niet zeker meer. Ik loop sindsdien met rugklachten en heb ook een levensabonnement op de fysio.

5. Ik ben een huge gadgetnerd. Wanneer ik weer wat nieuws heb gelezen en het in geuren en kleuren aan mijn vriend vertel zegt hij dat het ‘Nerd Alert’ weer af ging bij mij ha. Ik vind telefoons e.d. gewoon super interessant.

6. Ik heb, denk ik, discalculi. Ik heb een keer de geboortedatum van een klant op het werk ingevuld als 1690 en begreep niet waarom het systeem constant een fout aan gaf. Ik hoor het verschil tussen 84 en 48 ook niet. (Bij dat soort getallen).

7. Ik heb een soort fascinatie voor kentekens ontwikkeld. Ik onthoud ze ook. Zo weet ik het kenteken van de Xantia van mijn moeder die in 2001 werd weggedaan nog. (Ik was toen 9) Ik zoek ook regelmatig kentekens op waarvan ik weet dat ze ‘speciaal’ zijn. Het intrigeert mij op een of andere manier. Ik heb dit van mijn vader, die weet het kenteken van zijn auto uit 1082 nog.

Image

8. Ik gooi/stoot heel veel dingen om en ben heel erg onhandig. Tegen deuren aan lopen is dan ook geen vreemde gewoonte. Het hoort gewoon bij mij.

9. Ik heb het concentratievermogen van een Duitse Herder Puppy.

10. Ik moet elke dag één mok Nesquick drinken en één kop koffie. Zonder voelt mijn dag ‘incompleet’. Ik heb dit ritueel al jaren.

9 dingen die ik leuk vind

1. Nieuwe notitieboekjes

2. Cabaret

3. Bakken

4. Mezelf klaar maken voor werk/school/uitgaan. Heerlijk om even bezig te zijn met m’n uiterlijk, hoewel ik volgens mijn bonusvader altijd tijd te kort kom om er fatsoenlijker uit te zien.

5. Quality time met mijn ouders. Omdat ik nu samenwoon zie ik mijn moeder minder maar mijn vader al helemaal minder. Ik ben echt een vaderskindje dus mis hem ook vreselijk. Ik moet hem meer bellen en meer zien.

6. Floortje

7. Zomeravonden

8. Een nog niet bekend (voor mij) nummer op zetten en het helemaal geweldig vinden na één keer luisteren.

9. Rotterdam

Image

8 dingen die ik niet leuk vind

1. Mensen die hun eigen onzekerheid projecteren op jou.

2. Dierenleed.

3. Nickelson jassen.

4. Onwetendheid.

5. Drukte.

6. Het openbaar vervoer.

7. Angst voelen.

8. Alleen slapen

7 plekken waar ik graag kom

1. Thuis.

2. Bij mijn moeder.

3. Bij mijn vader.

4. Bij mijn zus.

5. Het Kralingse bos, om te skaten of om te zitten bij de Tuin.

6. Plekken die überhaupt vertrouwd voelen; bij Kirsten thuis, bij Lindsey thuis, onze ‘stamkroeg’, Bar 3.

7. Het Schollebos.

6 manieren om mijn hart te winnen

1. Het hebben van een baardje. Arie met baard is sexy.

2. Kunnen lachen om mijn humorloze grappen. 🙂 DERP!

3. Mijn angststoornis begrijpen. (Inlevingsvermogen) Het is heel moeilijk om een angststoornis te kunnen begrijpen maar gelukkig ben ik gezegend met iemand die dat heel goed kan en heel lief is voor mij wanneer het niet zo goed gaat.

4. Lief zijn maar ook je grenzen kunnen trekken. Ik moet niet over mijn vriend heen kunnen denderen.

5. Eerlijkheid. Altijd.

6. Passie voor iets hebben wat je graag doet. Mijn vriend kan in geuren en kleuren over z’n werk, auto’s en motor vertellen. Ik word er dan in meegezogen en vind het zo leuk, hoewel ik sommige termen van zijn werk echt niet goed snap vind ik het echt heel leuk.

Image

5 plaatsen waar ik nog heen wil

1. Tampa, Florida.

2. Cochem, daar kom ik al zo’n 20 jaar maar het blijft een plek van m’n hart.

3. London.

4. New York.

5. Dublin.

4 dingen of personen waar ik niet zonder kan.

1. Mijn familie; ouders, zus, broer, broer2 en neefjes en nichtjes.

2. Mijn verloofde, vriend, maatje, derp; Arie.

3. Mijn vriendinnen, Kirsten en Lindsey. En vriendin Fermina die ik dit jaar alweer 15 jaar ken.

4. Mijn teckel Floortje.

Image

3 van mijn lievelingsliedjes

1. The Black Keys – Sinister Kid.

2. Led Zeppelin – Stairway to Heaven.

3. The Doors – Roadhouse Blues.

2 wensen

1. Nooit meer angst voelen zonder een gegronde reden. Ik weet dat het moeilijk en zwaar is, maar op een dag voel ik echte vrijheid. Ik weet het zeker.

2. Dat ik lang mag genieten van alle liefde van mijn vriendinnen, familie, vriend en hondje.

Image1 woord

1. Kaas.

Leave a Reply

