Vaarwel.

Een doodnormale maandag, 12 augustus. Ik had zin om wat te gaan doen, geld uitgeven of zo. Voornamelijk aan onzinnige vrouwen dingen, je kent het wel (of niet, dat kan ook).

Om 16:00 dreef er een grote zwarte wolk voorbij, die momenteel nog het licht in mijn dagelijks leven verblindt. Ik kreeg te horen dat een vriend van mij, waar ik goed mee om ging, was overleden.

Een motorongeluk, 21 jaar, tijdens een vakantie. Gewoon weg, nooit meer de leuke gesprekken, de zinloze discussies over waarom ik geen Ducati 848 moest kopen, geen grappige berichten meer die totaal nergens op sloegen maar wel tranen over je wangen lieten lopen van de humor die er in zat.

Gister was de crematie, waarin ik mee reed met de stoet aan motoren. Zoveel mensen begeleidde hem naar zijn laatste rustplaats, het was indrukwekkend en ‘mooi’. Af en toe komt de realisatie weer naar boven… Dennis komt nooit meer terug. Wat blijft zijn enkel herinneringen, momenten waarop ik denk dat hij er even ‘is’, anekdotes van gebeurtenissen, de foto’s van de ritjes die we samen maakte. Dennis was er voor mij toen het niet zo lekker ging vorig jaar, no matter what. Het maakte hem niets uit dat ik stond te snotteren voor de deur en zei dat ik echt niet mee kon (ziek, verdrietig), ik moest en zal mee achterop de motor. En dan reden we rondjes, vaak zonder bestemming. Af en toe deden we een drankje daarna op Nesselande, totaal niet in zijn buurt. Maar goed ik kende de weg, en sloeg hem op de schouder om aan te geven welke kant hij op moest. Zo doende wist hij de weg uiteindelijk uit z’n hoofd. Dit soort dingen blijven bij.

Image

Het was mooi om te zien hoeveel motorrijders bij de stoet betrokken waren, zijn eigen vrienden en familie reden mee maar ook mensen die hem niet hebben gekend maar hun respect wilde tonen. Eens een motorrijder, altijd een motorrijder.

Dennis,

Zoals ik al vaker heb gezegd; bedankt voor de vriendschap. Bedankt voor het er zijn, dat je gewoon was wie je wilde zijn en je nooit anders voor hebt gedaan. Bedankt voor je eerlijkheid wanneer nodig. Bedankt voor de vele gesprekken. Bedankt voor je troostende woorden, voor de knuffels wanneer de tranen mij nader stonden dan het lachen. Bedankt dat ik iemand mocht zijn voor jou, die meer betekende dan ‘alleen een vriendin’.. je weet wel wat ik bedoel. Ik hoop dat je geniet van de eindeloze wegen daarboven, dat je een oogje houdt op je familie en op je vrienden. 

Vaarwel, tot ziens.

”Gerda”

”Where are you and I’m so sorry
I cannot sleep, I cannot dream tonight
I need somebody and always
This sick strange darkness
Comes creeping on so haunting every time
And as I stared I counted
The webs from all the spiders
Catching things and eating their insides
Like indecision to call you
And hear your voice of treason
Will you come home and stop this pain tonight”

6 thoughts on “Vaarwel.

  1. Heel veel sterkte! Tijd zal alles minder emotioneel en heftig maken, maar gemis blijft. Ik heb even symbolisch een kaarsje aangestoken, ik hoop dat je dat een beetje steun geeft, ookal kennen we elkaar niet!

    Liefs Nem

  2. Aah lieverd 😦 verschrikkelijk..
    Ookal ken ik je alleen via de social media, je bent een mooie stoere bikkel en dit verdriet kom je te boven! Sowieso. Hij zit in je hart, en jij in het zijne als ik het zo lees.
    Hij zal van boven over je waken. Je hebt een engeltje erbij, zoals jij hem de weg wees waar hij het niet wist, zal hij jou onbewust ook op je schouder tikken 🙂 Ik ben inmidds alweer jaren geleden m’n toenmalige liefste vriendinnetje verloren, en geloofde toen oprecht dat ik nooit meer zou lachen..
    Memories remain, love and friendship stays the same, ook als je niet meer samen bent.

    En ik weet zeker dat je straks de mooie dingen naar boven haalt, en er keer op keer om zal lachen. Hele dikke knuffel!
    Xxx Lieke / b0lletje

  3. Ooh lieve Madelaine, wat verschrikkelijk voor je. 😦 Heel erg veel sterkte gewenst, voor nu en voor later. Heel veel liefs van mij,

    xxxx Iris

Leave a Reply

