Kat doet stout.

Wie mij op instagram/twitter/facebook volgt weet dat ik een snoezige kitten heb. Kitten heet Emma en luistert (soms) naar ‘Empakket’. Omdat ze een BMW is natuurlijk. Wat denk je zelf. Kitten is nu zo’n vijf maanden oud en ze is echt rete snel gegroeid. 

Image
Eerst paste ze in je hand, nu past ze haar kerstmannenpakje nog maar net. Ze bedelt dan ook wel erg vaak om eten, alsof ze nooit wat krijgt. Kitten heeft ook een ritueel, ‘s ochtends wanneer wij wakker zijn ben ik degene die haar bakje vult met brokjes (let wel: Felix kittenvoer, Wiskas moet ze niet hebben).

Helaas voor ons als wij willen uitslapen, mevrouw heeft namelijk een horloge en begint steevast om half 9 met miauwen en krabbelen aan de deur. Natuurlijk moet Arie dan zijn bed uit komen (moet je maar niet dicht bij de deur slapen) om de kat tot rust te krijgen (schreeuwen). Nou sprak ik R, en die gaf mij op m’n kop. Je moet kittens namelijk eten geven wanneer je weggaat en niet wanneer je wakker wordt. Oeps. Dus nu zijn we bezig om dit te hanteren, kat blijft miauwen en wij geven eten wanneer we weg gaan. Er zit nog niet echt veel vaart in, want a) het is zielig b) het is irritant en c) ik wil uitslapen zonder kitten die zeurt. En wat doe je daar nou weer mee? Want ik wil haar niet op bed laten slapen, ze slaapt dan op mijn hoofd en knort heel hard in je oor. En soms jat ze mijn oorbellen.
Image

Van de week heeft ze een plantje Kattengras gekregen van mij. Zo, dan ben ik een iets liever baasje dacht ik (ze krijgt van mij vaker op d’r kop). Nou kitten vond het drie minuten leuk en heeft er daarna geprobeerd om de plant uit het bakje te halen. Overal aarde. Dag 2 euro 25. 
Maar vanochtend gebeurde het geen wat ze nooit doet, ze at een boterham met pindakaas. Ik zat achter de iMac en hoorde gesmak, dacht eerst dat Arie het was dus wilde hem op z’n kop geven. Maar toen ik beter keek zag ik pindakaas op de bolle snoet zitten van… juist. Dus. Ja. Wat moet je met een kitten in de pubertijd? Die zeurt en stout doet. Maar ook heel lief is.

One thought on “Kat doet stout.

Leave a Reply

