Die zien we nooit meer terug.

Gezien 2014 bijna voor de deur staat en er 2837 recaps worden geschreven over wat 2013 heeft gebracht. Leek het mij leuk om een kleine opsomming te maken van de dingen/gebeurtenissen/meuk die we met alle liefde in 2013 achterlaten.  Want er zijn vast super leuke dingen die 2013 heeft gebracht, maar het leven bestaat nou eenmaal niet uit suikerspinnen en roze kittens met jurkjes. Dus ik hoop dat we met z’n allen een einde kunnen maken aan onderstaande dingen.

Ook jij deed dit.
Ook jij deed dit.

1. Uggs. Ik moet toegeven dat ik in het bezit ben van twee paar Uggs. Maar iedereen maakt zo z’n fouten. Oke het zijn heerlijke warme fluffy ‘gedrochten’. Maar ik zal er geen traan om laten als ze in 2014 een straatverbod krijgen. Vooral de exemplaren met pailleten, hoe kan je daar nou geld aan uitgeven? Als je Gerard Joling als voorbeeld hebt, dan is het nog enigszins logisch. En niet onbelangrijk, er worden arme schaapjes voor gekweld. Gewoon nee.

2. Files. Ik weet niet wat erger is, in een file zitten met Uggs aan of van vijf kilometer afstand al een rij aan achterlichten zien. Nu ik elke dag met de auto naar school/werk ga sta ik even vaak in de file als eh ja ieder ander. Om gestoord van te worden. Zeker wanneer je ergens op tijd moet zijn. Ugh, nee files zijn echt out of fashion. Behalve als je op de motor zit, al is het gewoon om even te gniffelen in je helm omdat je langs alle auto’s kan huppelen.

3. Veertien jarige Justin Bieber/ 1D fangirls die naar de EMA’s mogen. Of nja deze fangirls in het algemeen. Wie heeft dat blik met hitsige hitsige pubers open getrokken? Doe hem alsjeblieft weer dicht! Gelukkig heeft meneer Bieber al gezegd dat hij gaat stoppen met zingen, wonderen bestaan.

4. De Zwartenpietendiscussie. Er is genoeg (te veel) over geschreven, er zijn mensen bedreigd om hun voorkeur, en we weten allemaal dat Sinterklaas gewoon een hekel heeft aan kinderen. Ik vond het al niet leuk toen ik klein was, laat staan nu. Behalve kruidnootjes die mogen blijven, het hele jaar door.

5. Twerken. We hebben het gezien, gedaan en gehoord. Op naar een nieuwe ‘dans’ ‘hype’, ik denk dat de vogeltjes dans het helemaal gaat worden.

6. Het Pelle kapsel. Oke don’t get me wrong, ik vind het sommige mannen goed staan. Het behoorde eerst tot een kapsel van de hipsters. En ik wil het ze graag weer teruggeven. Elke joggingbroek-dragende-witte-sokken-in-slippers-lacoste-tasje-om-de-nek rockende buurtaso doet er aan mee. Gaan jullie maar weer terug naar het mooiboy kapsel a la 2005, dat past gewoon wat meer, en doe bijpassende Uggs aan oké?

mooiboy

7. Pingen.  Dit zouden we toch gewoon in 2012 al niet meer gebruiken? BBM kan ook worden gedownload op iOS en Android, dus ik ben bang dat we nog lang niet af zijn van het ‘ey watsju ping’ en de ‘add me’ berichten op Facebook.

8. Woorden zoals SWAG & YOLO. Vorig jaar dacht ik dat de vuilniszakjas al erg genoeg was, dit jaar zag ik mensen rondlopen met een shirt waar ‘#SWAG’ op stond. Ten eerste is het gebruiken van deze woorden uit den boze, en ten tweede wie zet dat in hemels naam op een shirt?! Nee, wie koopt er zo iets en draagt het in het openbaar..

9.Zinloze talentenjachten. The Voice of Lutjebroek, Hans Klok Next Top Model, Gordons Got Talent. Het is dit jaar allemaal weer voorbij gekomen, en weet jij nog wie heeft gewonnen? Nee. Horen we ooit nog wat van die mensen? Nee. Oke moving on.

10. Onfatsoenlijk weinig kleding aan hebben. Korte broekjes zijn prima wanneer het 38 graden is, maar ik heb deze zomer teveel van mensen gezien wat ik gewoon niet hoef te zien. Het is ook mooi om niet een stuk bil te laten zien terwijl je aan het winkelen bent. Sommige meisjes liepen erbij alsof ze een enkeltje Wallen wel zagen zitten. Deze trend mag van mij in 2013 blijven, of in de slaapkamer.

En zo zijn er nog wel tientallen dingen die het lijstje kunnen vullen. Maar deze verdiende een laatste plek in de spotlight. Op naar de O God No’s van 2014!

fig,lemon,mens,ffffff

2 thoughts on “Die zien we nooit meer terug.

  1. Hij is weer fijn maar toch even dit:

    Twerken in de huidige vorm is de vernaggelde versie van wat hardcore de laatste jaren voor gabberen was.

    Diplo de dj achter Major Lazer heeft het teruggebracht in de volksmond maar dat was bedoelt voor dames die het kunnen.
    Helaas hebben een aantal 14-jarige amerikaanse teens dit gehypt en nu doet elke billoze tina van de hoek een poging om te Twerken terwijl ze meer lijken op een stel turkey’s.

    van mij mag twerken nog heel lang blijven! In de originele vorm en gedaan door dames die genoeg bil hebben.

    Groetjes een regelmatige lezer 😉

Leave a Reply

