Dag 2013.

Met gepaste trots presenteer ik u het meest onsamenhangende jaaroverzicht ever made.

Nu we allemaal uit zijn gegourmet, teveel kerstliedjes hebben gezongen en de lampjes in de kerstboom het hebben begeven is het tijd voor een 2013 recap.

2013 was een zeer bewogen jaar waarin veel (lees: veeeeeeull) dingen zijn gebeurd en evenementen hebben plaatsgevonden. Ik heb geprobeerd om alles per maand te doen, maar mij kennende vergat ik hier en daar wat en staat alles nu lekker door elkaar gehusseld.  Ach, who cares?

In 2013

PicMonkey Collage

Ben ik in februari gaan samenwonen met Arie in Rozenburg. Nou is dat samenwonen gedeelte heel leuk, super leuk zelfs maar man Rozenburg is echt vreselijk. Ik blijf mezelf gewoon nog een Rotterdammer noemen en hopelijk verhuizen wij in 2014 terug naar mijn oude buurtje. Wat het meest leuke was aan het hele samenwonen avontuur, waren de vele tripjes naar de Ikea. Zelfs wanneer alles niet in de auto past.
Natuurlijk ben ik in die maand ook naar de motorbeurs gegaan, inclusief een fikse blaasontsteking. Slim was dat niet, gezellig was het wel en ik kwam met nieuwe motorhandschoenen thuis. In maart kocht ik een Suzuki SV650S uit 2001, worst idea ever. Ik heb een half jaar ‘plezier’ gehad van die motor en toen ruilde ik hem in september in voor een GSX-R 600. Dat was overigens het beste idee ever. Die motor is mijn kindje geworden, liev liev. Ik heb echt heerlijk motorgereden dit jaar, met vrienden, met Arie en vooral ook vaak met mezelf.  Ik vergeet helemaal dat ik in januari een tattoo liet zetten van een ankertje. Ietwat stiekem, een beetje zo van ‘mijn moeder weet er niets van’, ook dit was een worst idea ever. Maar ik ben nog heel blij met mijn tattoo, en er is zelfs in juli een tweede tattoo bij gekomen van Le Petit Prince.

In 2013 ben ik 21 geworden en dit vierde ik voor het eerst in ons eigen huisje. Voor mijn verjaardag kreeg ik een hamster en deze noemde wij Soes. Helaas heeft Soes de hamster maar een half jaartje geleefd. In augustus kreeg ik van Arie een kitten. De kitten hebben wij Emma genoemd maar gaat tegenwoordig door het leven als Empakket. Naar de BMW ja. Want in juni kochten wij een auto erbij, namelijk een BMW E30 325i M-Tech 2.  Wij zijn met een van de BMW’s op vakantie gegaan naar Duitsland, dit was in juli. En op 18 juli is Arie, in motorpak, op één knie gegaan en zei ik natuurlijk ja. Dit betekend dus dat ik verloofd ben met, naar mijn mening, de geweldigste man ever. Ik kan dus zeggen dat 2013 een heel goed jaar voor de liefde is geweest. Nog een grote gebeurtenis was het behalen van mijn Propedeuse in juni. Vriendin Kirsten heeft hem dit jaar ook behaald, en dat is iets waar ik super trots op ben. Sowieso ben ik ontiegelijk trots op mijn vriendinnen, wat ben ik blij dat het tussen ons drie weer goed gaat.  Ik kan absoluut niet zonder die ‘big booty bitches’.

Ook heb ik dit jaar een handje vol artiesten gezien: Lana del Rey, Volbeat en Queens of the Stone Age. Voor een tentamen heb ik helaas mijn kaartje voor Iron Maiden moeten door verkopen, ach ja. Volgend jaar ga ik sowieso naar Halestorm!

In Augustus zijn wij een nachtje blijven slapen bij mijn zus en zwager, die toen op vakantie waren in Coevorden. Ik heb hier zoveel aan gehad, even een dag weg uit de randstad. En die dag kon ik weer lachen en genieten, niet alleen omdat ze mijn verzoeknummer speelde en iedereen onder de stoel lag van het lachen.. ‘Met de vlam in de pijp’ staat gelijk aan het zijn van een trucker. Maar ook omdat ik op 12 augustus het nieuws kreeg dat een goede vriend van mij er niet meer was. Ik denk vaak nog aan het gemis van Dennis. Maar het heeft mij niet er van weerhouden om motor te blijven rijden. Ik heb dit jaar geleerd dat het motorrijden mijn eigen vrijheid is. En ik weet dat het leven door gaat, en ik moet doen wat mij gelukkig maakt. Hoewel het een moeilijke periode is geweest, ben ik blij dat nu weer geniet. Soms heb ik het gevoel dat hij nog met mij mee rijdt, klinkt vreemd maar ik weet zeker dat hij af en toe laat merken dat hij er nog ‘is’.

Genoeg afleiding heb ik weten te vinden in het werken bij BelCompany. En ik heb dit jaar zelfs een vast contract gekregen, iets om erg blij mee te zijn. In 2014 ga ik, als het goed is, stage lopen maar ik hoop zeker nog met veel plezier in de winkel te staan. Gadgetnerd zoals ik ben, kon ik het afgelopen jaar niet stil zitten op dit gebied. Een iMac, MacBook, iPhone 5 en nieuw Nikon rijker. Het zijn geen hele belangrijke dingen in het leven, maar wel de dingen die het bloggen/schoolleven/de saaie momenten soms wat makkelijker maken. Sowieso heb ik de nieuwe Nikon nodig met het verwezenlijken van een droom die hopelijk in 2014 gaat uitkomen. Een gloednieuwe blog naast VixenBites. Zeker iets om naar uit te kijken! Ook ga ik weer verder met mijn grote hobby: automotive fotografie. Dit heb ik in 2011 gelaten voor wat het was, maar daar komt verandering in.

2013 stond in het teken van leren los laten. Ik heb een vriend moeten los laten, ben verhuisd, ben gegroeid op persoonlijk gebied en ben een stuk volwassener geworden. Maar ik heb genoeg angsten om bij wijze van spreken,  nooit meer het huis uit te komen. Echter pak ik de kansen om deze angsten tegen te gaan met beide handen aan.  Naast het volgen van therapieën ga ik vaker ja zeggen in plaats van het eeuwige nee. Ik wil uitgaan, genieten, dingen doen waar ik vrolijk van word en me absoluut niet meer laten belemmeren door paniekaanvallen. Ik ben een erg spontane en vrolijke verschijning, het feit dat ik mezelf overschaduwde met angsten vind ik echt vreselijk. Dat laat ik graag waar het hoort; in het verleden. En zo lijkt het gewoon alsof ik een goed voornemen heb voor in 2014 ;).

Ik ben dankbaar voor mijn steun en toeverlaat van dit jaar: Arie, oprecht mijn rots in de branding, mijn big love. Ik ben dankbaar voor mijn lieve mama en papa, ik heb zoveel meer respect voor jullie gekregen nu ik op mezelf woon. Vooral dat ik altijd terug bij mama mocht komen wanneer het slecht ging, of het niet trok in Rozenburg. Bedankt voor het feit dat de deur altijd open staat en ik mijn eigen kamer nog heb. Ook ben ik onwijs trots op mijn zus, mijn nieuwe baby neefje Benja en het gezinnetje dat zij nu vormen

En dit was het dan, mijn 2013 in een notendop. Ik ben vast en zeker het een en ander vergeten, maar goed ik heb dan ook het geheugen van een zeef. Ik ben benieuwd naar wat 2014 gaat brengen. Maar eerst ga ik een poging doen om oliebollen te bakken, wegrennen voor vuurwerk en vanavond met Jip en Janneke-champagne, 2013 uitzwaaien.

Happy new year!

*EDIT: HOE KAN IK ABBA NOU WEER VERGETEN?

Dit jaar ga ik echt gezonder eten. *neemt hapje van oliebol*
Dit jaar ga ik echt gezonder eten. *neemt hapje van oliebol*
Leave a Reply

