Uilenzeik en accuzuur.

Zoals ik vorige week al had geschreven ben ik begonnen met een gezondere manier van leven.
Tot mijn verbazing vind ik het nog leuk ook, het bezig zijn met wat je allemaal wel en niet kan eten is fascinerend.

Ik geniet nu veel meer van het doen van boodschappen, zelfs wanneer ik de ‘jummy’ sectie niet eens meer in kom.
Ook merk ik dat ik na het avond eten een soort ‘snaai zin’ heb, en dat terwijl ik bom vol zit. Dat zijn de moeilijkere momenten, het liefst kruip ik dan in een koekjestrommel voor de komende dagen. Maar nee, ik zet een kop thee of rook een sigaretje (lekker gezond jongens) en dan maar hopen dat die zin eens weg ebt.

Momenteel begin ik elke dag met een goed gevulde smoothie en met een glas lauw warm citroenwater. Dat laatste klonk lekker maar het lijkt een beetje op accuzuur. Desalniettemin neem ik er mijn vitamines (A-Z) mee in en ben ik ook begonnen met een supplement met cafeïne en groene thee extract. Dit omdat ik elke ochtend begon met een cappuccino en ik die suikers even laat voor wat ze zijn.
De smoothies bevatten allemaal 40 gram havermout, een klein scheutje yoghurt en wat jus d’orange. Voor de rest gooi ik er wat diepvries fruit in, en wat vers fruit. Daarnaast eet ik twee rijstwafels (waarom mijn iMac dit naar rijsttafels corrigeerde is mij echt een vraag hoor..) met pindakaas en de dag kan beginnen.

Kitteh smoothie time! #smoothie #namnam #magicbullet #itsmagic

A post shared by Madelaine – NIVEX 💁🏻 (@madelaine.nvx) on

Het niet meer drinken van frisdrank gaat erg goed, de thee is volop aanwezig (organic pepermunt waddup). Of hoe mijn moeder het noemt ‘uilenzeik’. Op school kies is bewust voor de (fokking dure) gezonde variaties van de lunch en ik ben wonderbaarlijk creatief met het avondeten. Mijn vriend doet gehoorzaam mee, hoewel ik laatst de restjes van een stroopwafel zag liggen op tafel. Ach ja. Ik ben nog net geen food-nazi geworden.

Het is trouwens niet alleen een ‘dieet’, natuurlijk wil ik wat kwijt raken en veel strakker worden. Maar het is voornamelijk een verandering in de manier van leven. Door gezond te eten, te sporten en goed voor jezelf te zorgen word je vanzelf een leuker persoon. Behalve wanneer je zo chagrijnig ben dat iemand wel een stuk chocolade in je mond wilt proppen, maar dat is een ander verhaal.

En wanneer ik op mijn streefgewicht ben (staatsgeheim), beloon ik mezelf met een ordinaire shoppingspree. Ahw ye-ah.

Om deze post wat meer vorm te geven (ha-ha), bij dezen wat motivationals :). Omdat ze leuk zijn, cliché zijn, iedereen denkt ‘jaa ik weet het nu wel’, maar ook omdat ze nog eens waar zijn.

Image

Image

Image

Dus tot zover een korte update van een bloggende, thee leutende, 30 day shreddende, gezondere internetheldin.

Until next time!

Leave a Reply

