CRINGE

Mijn innerlijke grumpy cat zal mij nooit in de steek laten. Vandaar een lijstje van dingen waar ik oprecht van cringe.

– De uitspraak: “Mijn hobby’s zijn katten borstelen, modelauto’s verven en mijn gezin/ man / vrouw”. 

– Een ‘Baby on board’ sticker op een auto. Vre-se-lijk. Negen van de tien keer rijden die mensen ook als malloten, plus ik zie van 37 meter echt wel dat er een Woezel en Pip zonnescherm op je raam zit geplakt en het lijkt me niet dat die er voor de lol zit. Zo’n lelijk geel ding komt nooit op mijn auto, never. En al helemaal niet met een andere koddige uitspraak.

– Fotoshoots van stelletjes in Turkije op het strand. Please.

– Mijn backprotector. Ik heb een haat-liefde verhouding met dat ding. Ten eerste wil ik niet meer zonder rijden omdat ik me gewoon echt niet veilig meer voel, maar lord jezus wie heeft er verzonnen dat de combinatie backprotector + motorpak zo’n hell is. Als een soort schildpad moet ik eerst dat ding aan trekken, dat gaat dan nog wel maar dan komen we bij het gedeelte dat het pak daadwerkelijk aan moet. Ik trek m’n pak aan en de backprotector moet er in schuiven (klinkt lekker dit) maar negen van de tien keer kruipt dat ding om hoog en kan alles weer opnieuw. Daarna moet het pak nog dicht, vaak blijft de band van dat ding wel goed zitten maar af en toe schiet ie los of kruipt ie omhoog waardoor ALLES WEER NOG EEN KEER OPNIEUW kan. UGH!  Wanneer ik motor ga rijden en een terrasje pak doe ik bij voorbaat mijn pak niet meer half uit, want ik sta zeker weer 15 minuten te springen om alles weer goed te krijgen.

– Mensen die 100 rijden op de linkerbaan. Ergernis nummer 1, vooral wanneer ik rechts rijd met de motor en graag links even mijn gas open wil gooien, of omdat ik ineens achter een vrachtwagen plak en daar niet vrolijk van word. Wordt vaak gedaan door: bejaarden, mensen met het verkeersinzicht van een speld, vrouwen, auto’s zonder gaspedaal.

– Dagjesmensen. Te herkennen aan de matching ANWB jassen, het hippe kapsel en snelle brilletje, wandelschoenen en dat je jezelf afvraagt ‘wie zou nou de man zijn van het stel?’.

– Woorden zoals: consuminderen en conculega’s,

– Mannen in ribbroeken, why?

– Mensen die nog steeds het woord kids toepassen in het dagelijks leven.

– Motorrijders die niet terug zwaaien, krijg de eeuwige jeuk!

 

Oke doei.

Leave a Reply

