Inkspiration #1.

Als er een ding is waar ik echt heel blij van kan worden dan zijn het wel tattoo’s.Het laten zetten is al een verslaving op zich maar ik kan ook heel erg genieten van andermans ‘plakplaatjes’. Tattoo’s vertellen iets (meer) over jezelf. Ik vind het fascinerend om tattoo verhalen van anderen te horen. Als je m’n blog al langer volgt weet je dat ik inmiddels alweer drie tattoo’s heb.

Op mijn rug staat mijn grote trots; een quote uit Le petit prince in het handschrift van mijn vader. Daarnaast heb ik nog een klein ankertje op mijn enkel en sinds februari dit jaar een pijltje op mijn linkerrib. Naast dat ze een betekenis hebben vind ik ze ook gewoon prachtig. Elke keer als ik een van mijn tattoo’s zie word ik blij.

be7de6d25be4a4ee674f45836cd76e47

Ik heb nog zoveel ideeën voor het versieren van mijn lijf. Een paar keer per week denk ik er wel aan en schets ik ze in gedachten. Ik denk dat er dit jaar nog wel een bij komt.. of twee? En om een idee te geven van wat ik persoonlijk erg mooi vind op het gebied van tattoo’s, zal ik jullie mijn Inkspiration laten zien :).

Een van mijn favoriete sites om inspiratie op te doen is contrariwise.org. Dit is een site waarop een verzameling staat van tattoo’s met een literaire betekenis. Zo verzamelt de site ‘So it goes’ tattoo’s (106 stuks maar liefst) uit het boek Slaughter-house Five van Kurt Vonnegut. Ik vind het een mooie zin met een mooie betekenis, zelf ben ik weg van het typewriter lettertype waarin sommige tattoo’s zijn gezet. Echter weet ik niet of ik het fool proof voor mezelf vind. Ik heb het boek ook nog niet gelezen, dus dan zou het sowieso een no go zijn ;). Op Contrariwise staat ook een verzameling van Le petit prince tattoo’s.. misschien dat ik de mijne nog een keer moet inzenden. Het is sowieso leuk om andere mensen met ”mijn” tattoo te zien, maar ik blijf die van mij toch wel het mooist van allemaal vinden (gelukkig wel).PicMonkey Collage

Naast literaire tattoo’s ben ik helemaal weg van sleeves. Ik denk niet dat het voor mij (in het werkveld) handig is om ooit te beginnen aan een sleeve en wie weet staat het me ook gewoon niet. Maar ik kan echt heel blij worden van een man met zijn armen inked up. Oh en wat ik echt het aller aller aller (ja zo tof dus) mooist vind zijn de oldskool tattoo’s. Ja zoals die gasten van Schorem en dergelijke hebben. Ik heb zelf een mini ankertje omdat dat meer ‘mij’ is, maar wat vind ik grote ankers, en andere oldskool tatoeages toch prachtig.  Het liefst wil ik mijn anker nog uitbreiden met ‘iets’, maar ik heb nog geen idee wat en tot die tijd is het goed zo.

tattoocollage2

 

En als afsluiter voor mijn eerste Inkspiration natuurlijk mijn eigen tattoo’s.

eigentattoo

 

Until next time,

Madelaine.

Leave a Reply

