30 Day Challenge: 4.

Ha! Time management; gelukt. Dit maal niet rond middernacht een post. Ik moet ook zeggen dat ik het erg leuk vind om elke dag wat online te gooien :). Ik vond het leuk om één soort lijstje aan te houden, maar gezien bij dag 4 wordt gevraagd naar de naam van je blog en ik al vaker heb uitgelegd wat een vixen* is, dacht ik laat ik een random nummer 4 kiezen.

Dus nu een paar dingen die ik aan mijn ’16 jarige zelf’ zou zeggen, als dat zou kunnen.

Pff Lo** ik weet niet waar ik moet beginnen maar doe alsjeblieft aardig tegen je moeder en Otto. Want waarom je dit niet doet snap ik zes jaar later nog steeds niet. Misschien frustratie van dingen die zijn gebeurd in combinatie met een puberbrein? Ik vind het cool dat je wel jezelf durft te zijn, een beetje drama queen misschien maar je loopt niet mee met de meute. Maak je tunnels niet groter dan 10mm, dus nee zelfs niet de rechter! Geloof me dat je spijt gaat krijgen, want wanneer je 22 bent wil je best wel eens oorbellen in die geen pijn gaan doen na 10 minuten. Over het pesten, dat gaat nog wel een goed jaar door. Misschien moet je dan maar eerder op boksen gaan en vragen of ze je op school kunnen helpen. Vertrouw in dit geval niemand van jouw leeftijd, want mensen die doen alsof ze je vriend zijn zwermen om je heen. En ze kunnen (nee gaan) je ook nog eens streken leveren die er voor zorgen dat alles erger wordt. Maar het stopt ook wel weer, op een gegeven moment zijn ze klaar met je. Leuk is het niet en geloof me wanneer ik zeg dat je er sterker uit komt. Een paar van je pestkoppen bereiken niks en doen nu poeslief tegen je. So be it. Geloof me ook dat je angsten op je 22e als sneeuw voor de zon verdwijnen en je weer kan genieten. Hoewel je jeugd niet altijd makkelijk is, kan je voor je gevoel soms de hele wereld aan wanneer je ouder bent. Probeer nu in ieder geval toch nog te genieten en wees niet afhankelijk van je vriendje. Want over twee jaar gaat ‘ie vreemd met een blonde trollensnol dus doe geen moeite meer. Want hij is mentaal toch een stuk jonger en een beetje ja raar. Wanneer je 22 bent denk je geen moment meer aan hem. Dan zijn er veel leukere mensen in je leven die jou wel in hun toekomst zien. Trouwens dat blonde meisje waar je per ongeluk naast gaat zit wordt erg belangrijk voor je, net als dat debiele meisje bij Aardrijkskunde. Oh kleine tip, schrijf niet op dat moessons ontstaan door de CD lancering van Gerard Joling. Dat vind je docent namelijk niet zo leuk. Net zoals je niet je moeder d’r handschrift moet vervalsen omdat je weg wilt. Hoewel mama gelukkig niet boos wordt hoor, die heeft het al druk zat met zo’n puberende dochter ;). En nog een tip voor de 16 jarige Lo** ga gewoon door met schrijven. Je stukjes worden leuk ontvangen en zes jaar later schrijf je nog een eind weg op het grote Internet. En wanneer je twijfelt om een om een pluche knuffelkat te kopen van twee euro en die Ruud te gaan noemen, gewoon doen. Jaren later kan je niet meer zonder slapen….

Oke doei!

*mocht je onverwachts deze uitleg hebben gemist; een vixen is een vrouwelijke vos

**Ik noemde mezelf Lo toen ik twee was, twintig jaar later luister ik hier nog naar.

Leave a Reply

