30 Day Challenge: 7.

Omdat dit een kleine blogpost is verschijnt deze op dezelfde dag als Challenge Day 8.

Alweer een week bezig met de 30 day challenge! Vandaag moet ik wat schrijven over mijn favoriete boeken. Nou houd ik echt onwijs veel van lezen en gebruik ik mijn iPad Mini Retina voornamelijk als e-reader. Voor de havo moest ik boekverslagen maken en waar andere kinderen het vreselijk vonden en samenvattingen van internet plukte vond ik het echt heerlijk om weer nieuwe verhalen te ontdekken.

Ik vind vooral autobiografieën en thrillers erg leuk. Ook waargebeurde verhalen en ‘zelf hulp boeken’ doen het goed. Als klein kind las ik al graag en ging ik met veel plezier naar de bieb toe. Als hedendaagse  piet lut op het gebied van ‘heel vaak mijn handen desinfecteren’ raak ik niet graag meer boeken aan waar mensen hun snotjes op hebben gedrukt. Ik verkies wel gedrukte boeken boven digitale. Maar het is ook wel heel chill om 30 boeken mee te kunnen nemen op één apparaat. Als ik zou moeten kiezen tussen het kijken van films en het lezen van boeken dan kruip ik veel liever in de gedachten van een schrijver.  Op dit moment wil ik nog erg graag ‘the fault in our stars’ lezen dus die zal ook snel als epub te vinden zijn op mijn iPad :). Als jullie nog tips hebben hoor ik ze graag!

Hier mijn lijst van favoriete boeken. In willekeurige volgorde, alsof een booknerd kan kiezen!

1. Ik ook van jou – Ronald Giphart.

2. Mam ik bel je zo terug – Wanda Beemsterboer

3. Mijn leven in de hel – Sarah Forsyth

4.  De autobiografie van Bobbie Eden 🙂

5. En die van Andy van der Meijde natuurlijk!

 

Until next time,

Madelaine.

 

Leave a Reply

