30 day challenge: 9 en 10.

Hi there lovelies, door de verjaardag van Emma heb ik m’n challenge dag verschoven. De kinderchampagne is niet aangeraakt helaas, maar de brownies waren wel erg goed gelukt :). Vandaag weer eens ouderwets ranten, en kan je te weten komen wat ik als enige voor de rest van mijn leven zou drinken als dit moest. 

Oh yes, eindelijk weer een klein stukje ranten. Dit maal ‘pet peeves‘, dat zijn dingen die mensen doen -of gewoon dingen die irritant zijn waar jij geen controle over hebt. En laat mij nou eens koningin van de rants zijn en dit heerlijk vinden. Want man man man wat kan ik soms een hekel hebben de rest van de wereldbevolking.

Komt ‘ie dan (he?!) (Dat heb je dus nu in je hoofd):

– Mensen die je niet uit laten stappen wanneer de metro deuren open gaan; laat het duidelijk zijn het is eerst mensen er uit dan pas weer er in.

– Wiebelende tafels.

– Mensen die woorden viezer maken dan dat ze zijn, denk aan ‘vleesje’, ‘kinders’, ‘lokken’, ‘plakjes’. Urgh.

– Traag internet.

– GPRS bereik hebben, of op ‘Edge’ zitten grrrr.

– Printers die het nooit lijken te doen.

– Kattenpoepjes.

– Stickers op make-up die je er nooit meer af gaat krijgen, of in ieder geval niet de lijmresten waardoor de verpakking goor wordt.

– Vaatdoekjes hergebruiken. Nope just nope.

– Altijd alles kwijt zijn, bril, ov kaart, pinpas.

– Baby on board stickers. Disclaimer: mensen zonder baby on board willen ook niet te pletter worden gereden.

– Mannen die denken dat je als vrouw zijnde niks van auto’s en motoren weet.

– Mensen die zuchten als iets 1 seconde langer duurt dan normaal.

– Dat ik altijd zo groot schrijf.

– Dat wanneer je echt stervende honger hebt en iets gaat bestellen er altijd wel iemand voor je staat die 287 menu’s bestelt waardoor je 2736 jaar kan wachten.

– Lang moeten wachten op een terras, slechte bediening in een restaurant.

– Mensen die hun kenteken niet weten.

– Oordopjes die in de knoop zitten.

– Mensen die straattaal gebruiken terwijl dit totaal niet bij ze past.

– Meisjes die zichzelf ‘ghetto bitch’ noemen.

– Krijsende kinderen en ouders die hier niks aan doen.

– Mensen die ‘hoi’ zeggen wanneer ze een gesprek beëindigen.

– Mensen die langzaam lopen, terwijl ze ook nog eens in het MIDDEN van een pad lopen.

– Mensen die traag rijden.

– Scholieren die in groepjes fietsen op een normale weg. Op het fietspad boeit het me niet, die gebruik ik immers nooit maar voor de rest; opbokken.

– ‘Zowiezo’ schrijven, of nog erger ‘zo ie zo’.

Okay, adem in adem uit. Genoeg gerant weer voor vandaag. Ik kan namelijk nog wel zo’n 3 uur door gaan. Over naar vraag nummer 10. ‘Wat zou ik eten en drinken, als ik nog maar uit twee dingen kon kiezen (in totaal) voor de rest van mijn leven?

Drinken: Dit is niet zo moeilijk, dan zou ik kiezen voor water. Ik probeer sowieso minimaal 2 liter water per dag te drinken en ben onwijs fan van mijn Dopper fles. Aan water kan je ook nog dingen toevoegen dus zo is cheaten wel wat makkelijker. Ik zou het alleen lastig krijgen in de ochtend, want ik drink al 10 jaar koffie om mee op te starten en zonder koffie ben ik de eerste 3 uur net het monster van Frankenstein.

Eten: Deze is dus wel moeilijker. Want als je elke dag alleen maar patat mag eten ben je dat binnen de korste keren ook weer zat. Ik denk dat ik gewoon ga voor fruit. Dit valt altijd wel goed, is voldoende mee te variëren en combineren. De vraag was immers niet zo specifiek dat ik maar één ding uit mocht kiezen… dus ja!

Morgen zal ik weer mijn schema hanteren hoor :)! Ain’t no party like a cat party.

Until next time,

Madelaine

Leave a Reply

