Who dat who dat? #wcw

Op instagram is #wcw een bekend fenomeen. Elke woensdag zie ik de mooiste vrouwen voorbij komen op mijn instagram feed, soms met een beetje veel plastic en een hoog barbie gehalte maar vaak zijn het wel fijne vrouwelijke exemplaren.  Alleen is voor mij niet één foto genoeg voor mijn woman crush.. Ik ben namelijk ‘head over heels’ gevallen voor Iggy Azalea. Dus vandaar een hele blogpost voor mijn #wcw. Who dat who dat?

 

Via via ben ik vorig jaar terecht gekomen bij het nummer ‘Work’. Normaal houd ik niet van vrouwelijke rappers, al helemaal niet als ze een beetje de mannen na proberen te doen of zichzelf ‘ghetto bitch’ noemen. Maar toen ik ‘Work’ voor het eerst hoorde was ik verkocht. De tekst gaat niet over ‘niks’ en de hele beat is hypnotiserend.

Ik wilde weten wie er achter dit nummer zat en ben op zoek gegaan op YouTube. En ik vind het oprecht een prachtige vrouw. Ze noemt zichzelf ‘the new classic’, zoals ik mezelf een petrolhead on heels noem (wat een vergelijking..), en eerlijk haar schoonheid is ook wel klassiek te noemen. Evenals dat ze gewoon ‘classy’ is tussen de vrouwelijke rappers, zoals Nicki Minaj, die soms ietwat trashy en goedkoop overkomen. Gewapend met een flinke winged eyeliner, ‘something in the trunk’ en vlijmscherpe teksten heeft ze mijn #wcw hart veroverd. Ik ben weg van de 90’s vibe die ze in Fancy overbrengt, de heerlijke beats van Work en Beatdown, en Problem blijft na 200 keer luisteren gewoon leuk. En stiekem ben ik ook gewoon een beetje verliefd op Iggy zelf. Want zeg nou zelf; hoe kan je dat niet zijn?

Live kan ze er trouwens ook wel wat van.

Mocht ze ooit naar Nederland toe komen dan weet ik zeker dat ik er naar toe ga. Het wordt wel eens tijd om mijn ‘girl crush’ live te zien, en keihard te fangirlen natuurlijk. I-G-G-Y!

Until next time,

Madelaine

 

Leave a Reply

