Mijn favoriete uitspraak.

TREAT YO SELF. En waarom is deze zo’n favoriet? Nou omdat je jezelf gewoon schaamteloos moet verwennen zo nu en dan. Natuurlijk moet je niet 12 cupcakes weg stouwen met de ‘treat yo self’ smoes -mocht je dit willen doen you go giiiirl, maar het is gewoon heerlijk om even lief te zijn voor jezelf.

Een aantal dingen over waarom treat yo self zo geweldig is en hoe je dit toepast.

  • Je werkt voor je geld. Naast het betalen van je rekeningen, het opzij zetten van spaargeld en nog meer serieuze volwassenen dingen staat het geld niet zomaar op je rekening. Jij werkt er voor dus treat yo self!
  • Op een super healthy dieet? Of gewoon onwijs veel zin in een patatje mayo maar heb je gister al pizza gegeten? Soms moet je gewoon een keer niet nadenken, yolo en zo. Er zijn drie magische woorden waarmee jij een moment van guilty food pleasure kan hebben: TREAT YO SELF. En als je het doet, doe het dan goed.
  • Vaak zijn mensen liever voor anderen dan voor zichzelf, maar waarom zou je jezelf iets niet gunnen? 

 

  • Sta je te kwijlen over een Armani tas, passen die Louboutins perfect, staan die Crocs to die for, past die ANWB jas perfect bij die van je man… maar gun je jezelf dit niet? Betalen met je ogen dicht en snuffelen aan het zachte kalfsleer, doe kittig met je crocs… Als het kan, waarom niet? Als je het echt heel graag wilt.. Van sommige dingen krijg je geen spijt. Dat is onmogelijk – soms dan.

  • Me time is voor mij onwijs belangrijk. Ik vind het heerlijk om leuke dingen te doen met mijn vriendinnen en manvrienden, motor te rijden en te fotograferen. Maar wanneer ik er echt aan toe ben zet ik mijn iPhone op vliegtuig modus en neem ik een te lange douche, doe ik een onwijs sexy sheet mask op en ga ik met een wijntje op bed een boek lezen (wel op de iPad). Laf it. Daarna voel ik me onwijs opgeladen, ben ik ontdaan van elk lichaamshaartje, voelt mijn huid als satijn en ben ik good to go. Wat ook aan te raden is om de meest foute series te kijken via Netflix, of een film op zetten die werkelijk nergens over gaat. 
  • Het kan ook een leuk idee zijn om een treat yo self dag te plannen. Gewoon 24 uur schaamteloze zelf verwennerij.. Ik vind kleine treat yo self momentjes net iets leuker, maar moet een gehele dag aan TYS meemaken. Goed idee al zeg ik zelf.
  • Of plan samen met een vriend of vriendin een treat yo self moment. Ik kan de massages bij een Ritual City Spa aanraden! En ga daarna lekker uiteten of naar een foute film. Of verras een vriend/vriendin met wat leuke dingen, lekkere hapjes of ultiem chillen. Treat yo self 2.0!

Ik mag hopen dat je binnenkort een heerlijk TREAT YO SELF momentje gaat houden. Want het maakt je blij (altijd goed, alleen soms iets minder voor je rekening) en je hebt even aan jezelf gedacht in plaats van andere dingen. Naast het blij maken van anderen, word je een leuker mens door je zelf te verwennen. Althans dat is mijn motto/excuus om treat yo self te roepen. 

 

Until next time,

Madelaine.

Leave a Reply

