Latest obsession: een tas.

Ik had nooit verwacht dat ik een blogpost zou (kunnen) wijden aan een tas. Normaal ben ik niet zo erg een meisjes-meisje, maar sinds een paar maanden snap ik het vrouwelijk volk nog net iets beter. Dat er vrouwen zijn die compleet warm worden als ze een Mulberry zien wist ik al, dat ik zelf ook zo zou worden…

Even tussen jou en mij, de hele Michael Kors tassen hype snap ik totaal niet. Eerlijk gezegd vind ik ze een petit peu ordinair.

Ik houd echt onwijs van mooie hakken, en wil dan ook heel graag een prachtig paar Louboutins (Pigalle, doet me wel weer denken aan Panigale..) in m’n kast hebben. Het liefst ben ik meer bezig met alles wat beauty, auto, en motor gerelateerd is. Fashionblogs ‘snap’ ik niet.  Kleding kopen bij de H&M vind ik wel prima, en mee doen met de trends vind ik alleen interessant wanneer het me ook echt staat. Ik zou bijvoorbeeld nooit zo’n fluffy ‘bont’ gilletje aan doen, gewoon ook zodat er geen verwarring is tussen mij en de honden van de buren. Dat ik een nieuw paar Uggs heb en de rest van de wereld huilt om die schoenen zal me dus ook aan m’n reet roesten. Je moet maar eens te maken hebben gehad met ‘wintertenen’ want dan piep je dus wel anders. Neemt niet weg dat ik ze zelf ook niet aan zou doen onder een kittig setje, want ze zijn gewoon oerlelijk. (Zouden mensen dit serieus doen?)
pigallepanigaleMaar goed: de tas. Ik had al langer in m’n hoofd dat ik een beter tas wilde dan de goedkope Primark exemplaren die ik had. Een tas van de Invito is heel lang mijn ‘duurste’ aan koop geweest, maar die gingen al kapot als je er naar keek. Ik had wel eisen: zwarte tas met zilveren hardware. Iets wat in de rassenwereld moeilijk te vinden is, zo bleek. Toen ik dus een zoektocht hield, werden er ook was tassen gepast . Waaronder een Mulberry Del Rey met ‘Nickle’ kleurige hardware. Sorry voor alle jargon. Prijs? 800 euro. Ik deed de tas net iets te laat af, want ik was al verliefd. Weg zetten en doorlopen (of vasthouden en heel hard weg rennen). Maar goed, als ik zo’n bedrag uit kon geven aan een tas dan had ik hem natuurlijk laten halen door mijn butler James.

Uiteindelijk kwam ik in de Armani winkel (want daar kom ik natuurlijk elke dag) mijn droomtas tegen. Daar voor was er een kandidaat van Miu Miu waarvan ik ook erg gecharmeerd was, maar was het niet helemaal je-van-het. Iets wat je wel mag verwachten tijdens zo’n zoektocht. Niet veel later stond ik dus buiten met mijn nieuwe aanwinst. En sindsdien ben ik onwijs blij met m’n treat yo self tas. Hij is precies wat ik zocht: geen schreeuwerig merk, zilveren hardware, zacht leer, niet te zwaar, moet half huishouden in passen.

armanicollage

Half onscherpe liftselfie: ik word maar geen fashionblogger. Mijn favoriete kleur? Zwart.
Half onscherpe liftselfie: ik word maar geen fashionblogger. Mijn favoriete kleur? Zwart.

De tas heet ‘Baugelotto/Baugeletto Pelle Generica’ en is gemaakt van zacht kalfsleer. Aan de buitenkant vind je geen poespas, precies zoals ik dat wilde. Hij ziet er classy doch casual uit. Aan de voorkant staat er Emporio Armani in het leer gedrukt, maar dit was lastig te fotograferen en is een erg klein detail. Op de zilveren hardware bij de hengsels staat er in de zijkanten Emporio en Armani gedrukt. De kleine details van deze tas maken hem af. De tas zakt niet heel erg in wanneer je hem recht op zet, en de ritst vouwt naar binnen toe.

binnenkanttas

Wanneer je ‘m open ritst zie je een groot middenvak, met twee kleine zijvakjes en rits die naar een middelgroot vakje leidt. Ook hier in de tas niet veel poespas, er is gebruik gemaakt van een stevig soort canvas  dat makkelijk te reinigen is. Daarnaast zit er op het middelgrote vakje een leren patch met daar op ‘Emporio Armani made in Italy’. Deze kleine details geven mij in ieder geval een groot luxe gevoel :).

image1

De inhoud:

– Genoeg pennen voor een schoolklas. Mijn favoriet zijn die van de Hema en als BMW liefhebber kan ik natuurlijk niet zonder mijn BMW Motorrad pen.

– Lipgloss/balm/ handsanitiser/spiegel. De lipgloss is er ooit een keer ingegooid, een budget variant maar wel een hele fijne. Carmex is echt de ontdekking van de eeuw en helpt vooral tegen droge lippen. Zonder een goede antibacteriële gel ga ik de deur niet uit, als je je al bedenkt hoe veel mensen zo’n vieze metropaal vast hebben gehad.. En om te voorkomen dat ik de hele dag met een veeg eyeliner op m’n wang loop check ik zo nu en dan in mijn MacBook Air spiegel.

– Apple goodies. Als echte ‘white girls be like’ heb ik natuurlijk een iPad Mini (met Retina display) bij de hand. Superhandig omdat ik via Dropbox dingen door kan nemen voor m’n school, er boeken op kan lezen en  natuurlijk nutteloos internetten. Daarnaast gebruik ik ook mijn iPhone 5S dagelijks. Hoesje: Trust.

– Tangle Teezer. Inmiddels onmisbaar.

– Notitieboekje. Deze is van L’Oreal en naar mijn wensen iets te klein, wel altijd fijn om dingen op te kunnen schrijven (daar heb je toch die iPad ook voor?) en een beetje te kliederen/boodschappen lijstjes maken.

– Klein maar fijn chevron ding. Vroeger zeulde ik altijd een grote portemonnee mee, maar omdat ik tijdens het motorrijden altijd wat pasjes bij me had verliet ik soms dus het huis met een lege portemonnee. Dit fijne ding (ja hoe heet het) heb ik gekocht bij de Hema en is nu mijn fulltime portemonnee. Klein maar fijn, past in mijn motorjas, broekzak en werkelijk elke tas. Er kunnen 8 pasjes in en wat briefgeld.

– Dopper. Sinds ik frisdrank heb afgezworen neem ik altijd mijn Dopper fles mee. Kost wel wat meer dan een regulier water flesje (12 euro) maar is echt ideaal. Ik vind die Spa flesjes altijd snel vies worden en als je uitrekent hoe veel je daar van weg gooit is de Dopper het geld zeker waard. Om hem schoon te maken gooi ik er een kunstgebit reiniger in, op aanraden van wat bloggers, en hij kan eventueel ook in de vaatwasser. Ook handig, je kan de Dopper gebruiken als bekertje.

Niet op de foto maar wel altijd mee: medicijnen (van Lorazepam tot Paracetamol), Rescue spray, oordopjes, dextrose, lenzenbakje/brilhoesje.

Volgens mij neem ik een bescheiden hoeveelheid mee in m’n tas, dit past (op de iPad na) ook allemaal in mijn clutches en hoef ik dus geen spullen achterwege te laten. Wel zo fijn, want ik vind het altijd prettig om wat basics aan medicijnen mee te nemen of om na een fietstocht even m’n haar te fatsoeneren voor zo ver dat gaat.

Is het me toch weer gelukt om meer dan 1100 woorden te schrijven over maar een ding: een tas. Girls be like…

Until next time,

Madelaine.

Leave a Reply

