New in: Moleskine

Ik ben echt gek op notitieboekjes, agenda’s en andere kantoorartikelen. De HEMA moet altijd onveilig worden gemaakt en ik heb standaard 287 pennen in m’n tas. Toen vandaag mijn nieuwe Moleskine agenda binnen kwam was ik dan ook intens gelukkig ;). Gek is dat, bestel je zelf iets online voelt het ontvangen van het pakketje toch als een soort cadeautje.

Prachtige fotografiekunsten weer.

Vorig jaar had ik ook een Moleskine agenda, van Le Petit Prince. Nou had ik al zelf kunnen bedenken dat een witte agenda wellicht niet zo handig is, maar hij was na een half jaar al te goor voor woorden. Omdat ik een lichte obsessie heb met Le Petit Prince bewaar ik hem maar, maar echt fijne herinneringen heb ik er niet aan. Soit. 

Ik ben dit maal gegaan voor een zwarte 18 maanden agenda, waarbij de linkerhelft de week bevat en er op de rechterpagina ruimte is voor notities. Ik vind dit dus zo’n geniale uitvinding dat ik met liefde 22 euro neerleg voor een agenda. Het is super handig, want voor chaoten zoals ik is het fijn om een ‘to do: deze week’ lijstje te kunnen maken, en het geeft wat meer overzicht en ruimte voor krabbels. Moleskine staat bekend om zijn fijne papier kwaliteit, en als keuze kantoor artikelen criticus ben ik het daar zeker mee eens. Ik krijg al de kriebels bij agenda’s met dat gladde papier.

Het leuke aan Moleskine agenda’s is dat de inhoud best uitgebreid is. Er zit een wereldkaart in, een kaart met tijdzones, wat pagina’s om schema’s en roosters te maken en voor echte kentekenplaat nerds zoals ik is er zelfs een pagina met landcodes en land aanduidingen voor kentekens. Daarnaast zit er een standaard adresboekje in, maar heeft Moleskine helemaal achter in de agenda een vakje bedacht voor losse blaadjes. Isn’t that awesome?

Photo 11-11-14 14 23 13

Net zoals met m’n tas, maken dit soort kleine dingen het wel waard om iets meer geld neer te leggen voor een product. Ook voelt de agenda stevig genoeg aan, en heeft Moleskine mij nooit teleur gesteld wanneer het gaat om duurzaamheid van hun producten.

Ik kan nu al niet wachten tot ik van mezelf een nieuw notitieboekje mag aanschaffen, maar goed dan moet wel eerst de oude vol of zo. (Wat ik overigens geen legitieme reden vind, ik heb nog nooit een notitie boekje compleet vol geschreven, hoarder in the house)

Actie!
Actie!

En zeg nou zelf, het is wel heel lekker om weer een compleet lege agenda te hebben en deze in te mogen vullen.

Photo 11-11-14 14 29 12
Zelfs het inplannen van werk en school wordt een stuk aangenamer.. As if.

Until next time,

Madelaine.

2 thoughts on “New in: Moleskine

  1. De eerste paar foto’s doen het niet! 😦 Ik heb toevallig laatst bij de Bijenkorf dezelfde agenda gekocht alleen dan voor 12 maanden! Kan niet wachten totdat ik er in mag beginnen! 😉

Leave a Reply

