Project Happiness

Een paar weken geleden schreef ik dat het niet zo goed ging met me. Dit kwam onder andere door depressieve gevoelens, en langerzamerhand veranderde leven in overleven. Ik wilde daarom nu een kleine update geven, want er zijn zeker wat dingen veranderd.

Zo voel ik me wat rustiger in ‘m’n hoofd dan voorheen. Het is allemaal niet zo troebel meer, maar de momenten waarop alles weer even crystal  clear is zijn nog schaars. Desondanks dat ben ik wel dankbaar voor m’n vooruitgang. Het zijn kleine stapjes, maar ze zijn er. Daarnaast ben ik meer gaan vertrouwen op de spirtiuele aspecten van ‘t leven. Dat klinkt een beetje zweverig, en dat zal ook vast zo ervaren worden, maar het geeft me soms een fijn steuntje in de rug. Afgelopen maand was ik helaas twee keer goed ziek, dus kon ik niet naar yoga toe. Gelukkig kan ik thuis wat oefeningen doen en lukt het me steeds beter om sommige gedachten een plekje te geven in plaats te constant door m’n hoofd te laten donderen. Ik kan niet wachten tot aanstaande donderdag :).

Ook gaat het een stuk beter met slapen. Tot vorige week kon ik niet in slaap vallen zonder melatonine, afgelopen dagen val ik meteen in slaap. Moet wel zeggen dat mijn ritme weer is zoals ik hem wilde, ik slaap rond half 12/12 uur en sta voor 08:00 op. Van mezelf mag ik soms uitslapen tot half 9, wanneer ik vrij ben bijvoorbeeld. Als ik tot half 11 in mijn, o zo lekkere, bed zou blijven liggen ben ik die dag minder actief. En het klinkt misschien vreemd, maar het ‘slaap schema’ is voor mij een fijne houvast. Misschien ook omdat ik niet meer lig te mijmeren in bed. Voor heen was ik  blij dat er weer een dag voor bij was, tegenwoordig kijk ik uit naar de volgende dag.

Naast het goede slapen, en de rustige momenten kan ik ook weer vol trots zeggen dat het reizen met het openbaar vervoer heel goed gaat. Ik reis bijne elke dag en de momenten waarop ik ‘wat als’ denk zijn onwijs geslonken. Ik denk eerder aan vertragingen dan aan ziek worden. Na tien jaar geleefd te hebben in angst, ben ik blij en trots dat dit weer kan. Voor iemand wellicht een hele  normale zaak, voor mij een fissa party yolo ding.

Daarnaast schreef ik vorige keer dat ik iemand ben die zich veel aantrekt van anderen. Ik kan best overstuur zijn wanneer iemand mij niet mag, maar leer steeds meer dat het meer zegt over iemand anders dan over mezelf. Ook vertelde ik dat ik begin dit jaar best gedisciplineerd sportte (6x per week) en heel gezond at. Tegenwoordig kook ik natuuurlijk wel weer gezond, maar de felle discipline heb ik momenteel niet meer. Naast de yoga doe ik nu nog niks aan sport, en dat mag ook van mezelf. Hoewel ik het liefst weer twee keer per week een Insanity lesje er bij doe. Wie weet.. momenteel moet ik in m’n hoofd nog iets beter worden wil ik mezelf lichamelijk weer aanpakken.

Naast deze kleine update wil ik vaker dit soort stukjes tikken onder de naam Project Happiness. De hele invulling weet ik nog niet, maar ik wil er positive dingen in kwijt kunnen en mensen met een depressie wellicht wat tips kunnen geven wanneer het beter gaat.

Until next time,

Madelaine

 

One thought on “Project Happiness

Leave a Reply

