Go karting they said..

It will be fun they said..

Vol goede moed begon ik aan mijn skinnybitch 2015. Ik ben gestopt met ongezond eten en zit weer, volgens m’n religie, aan de rijstwafels met pindakaas. De eerste whey smoothie is binnen en ik ben bij dag 9 van een 30 day ab challenge. Tot nu toe gaan de dingen lekker. Ik zat zowaar te stuiteren om me in te gaan schrijven bij FitforFree in Capelle.

Tot zondag. Ik ging met vriendin Kirsten en een groepje motorrijders karten in de buurt van Tilburg. Ik had nog nooit gekart maar het leek me wel onwijs leuk. De groep was gezellig en de baan zag er mooi uit. Alleen zei niemand dat het -1 in zo’n hal is, en dat zo’n jasje van een kartbaan ongeveer even goed verwarmd als een vaatdoek. En daarbij had iedereen zijn motorhandschoenen bij, behalve Kirsten en ik. Tip voor mensen die gaan karten en motorrijden, neem je handschoenen mee. Je handen sterven af van de kou en zo’n stuur heeft aardig wat kracht nodig.  De eerste heat ging goed, en de vaart zat er goed in. We hadden al snel door dat je niet al te hard moet remmen, en dat slippen leuk is maar je veel tijd kost. Na wat gezellig geklets begon de tweede heat. Ik had geen zin om weer als 7e, van de 8, te eindigen dus reed harder dan de vorige keer. Dat ging goed, tot dat iedereen mij weer inhaalde. Zucht, vrouwen! Daarna volgde er een klap, en spinde ik als een ballerina in het rond. Het eerste wat over me heen kwam was een golf van misselijkheid, de paniek van mijn helm af willen doen en daarna realiseerde ik me pas dat ik tegen de richting in stond. Aha, ik was dus aangetikt door een van de motor mannen. Ik huil niet snel om een pijntje, maar dit voelde toch echt alsof het stuur door m’n been was heen gegaan. Gelukkig werd ik door het personeel vervoerd naar de zijkant en kreeg ik ijs in een theedoek om m’n been te koelen.

I'm blue dabadidabadai
I’m blue dabadidabadai

Momenteel ziet mijn been er uit als een lid van de Smurfen en heb ik de derde heat niet kunnen rijden.  Lopen, traplopen en zelfs slapen doet zeer. Voor de zekerheid toch maar even langs de huisarts, die op mijn blauwe plek drukte en vroeg of het zeer deed. Nee hoor, ik wilde alleen de dichtst bij zijnde stethoscoop naar de assistente gooien. Dus nu zit ik thuis, met een gekneusd been en een blauwe plek even groot als Friesland. Dat sporten moet nog even worden uitgesteld, over zo’n anderhalve week mag er weer gebikkeld worden. Waarom heb je het meest zin om te sporten wanneer het niet kan? En sinds wanneer voel ik me daar dan ook oprecht rot om..

Mijn 2015 begint bont en blauw, het volgende motor uitje wordt iets van bowlen of Smaland. Maar goed, als dit het ergste is wat er kan gebeuren..

Leave a Reply

